5: Mam to zadanie dobrze zrobione, ale robiłem to "na pałę". Zastanawiam się jaki to ma sens: Dla p=1155 Pa Twrzenia=281K; Twody=309K dla p=6000Pa (odczyty z wykresu) i teraz w jaki sposób woda miałaby wrzeć skoro początkowa jej temperatura jest już większa od temperatury wrzenia?
6.1: Nie rozumiem jak podejść do tego zadania (o co chodzi z różnicą prędkości kątowych?). Policzyłem tylko okres obiegu satelity wokół Ziemii, gdyby Ziemia była nieruchoma. I teraz trzeba ułożyć jakieś proporcje?
7.1: Czy te uzasadnienia co do tego dlaczego y1 i y2 są dodatnie są prawidłowe? Bo chyba bez informacji, że d>0 ciężko coś stwierdzić.
8.1: Wynik mam poprawny, ale znak przeciwny. Czy to też jest ok? W odpowiedziach chyba mają błąd, bo dla windy przyspieszającej w górę powinno być "g-a" (zwroty przeciwne).
8.2: Czy to uzasadnienie jest prawidłowe?
9.1: 2 - Czy to SEM to będzie napięcie jednego z woltomierz, ponieważ wszystko jest połączone równolegle?
9.2: Dlaczego odpowiedzi A,B,C są poprawne?
9.3: Dlaczego B1 jest poprawne?
9.4: 1 - Dlaczego natężenie pozostanie bez zmian? 2 - Czy to jest poprawne uzasadnienie?
10: Dlaczego nie należy liczyć pola pod wykresem? Z odpowiedzi wynika, że można podstawić dowolny punkt, a ja na kalkulatorze sprawdziłem, że B*r!=const.
12.1 i 12.2: Czy te odpowiedzi są poprawne?
12.3: Dlaczego 3 zdanie jest prawdziwe skoro izotopy tego samego pierwiastka mają ten sam ładunek a spektrometr chyba nie rozróżnia liczb masowych?
13.1: Czy można to również liczyć w ten sposób?
13.3: Dlaczego poprawną odpowiedzią jest A3? Nie umiem chyba tego uzasadnić.
15: Czy takie uzasadnienie jest poprawne?
16.2: Czy można to w ten sposób uzasadnić obliczeniami?
5: Tu właśnie chodzi o to, żeby zauważyć, że bez dodatkowego zwiększenia ciśnienia tej wody poprzez dociśnięcie tłokiem, ona będzie wrzała, czyli nie będzie w ogóle w stanie ciekłym. Czyli już będzie w stanie gazowym.
6.1: Obserwator na Ziemi porusza się z prędkością kątową równą prędkości kątowej z jaką obraca się Ziemia, a satelita porusza się z prędkością kątową, którą możemy dla niego wyliczyć znając promień jego orbity. No i różnica tych prędkości kątowych będzie prędkością kątową ruchu satelity względem obserwatora i ta właśnie prędkość kątowa przełoży się na szukany okres.
7.1: Nie zagłębiałem się tutaj w Twoje rozumowanie, ale, żeby stwierdzić, że y1 i y2 są dodatnie wystarczy przeczytać uważnie treść ;) jest powiedziane, że obserwujemy jakiś obraz na ekranie, a to oznacza, że ów obraz musi być rzeczywisty (obraz pozorny nie będzie widoczny na ekranie), więc y1 i y2 muszą być większe od zera.
8.1: Hmm, Ty coś pokręciłeś ze znakami, bo w mianownikach tych okresów nie powinno być a - g i a + g, ale g - a i g + a. Przecież a- g będzie ujemne, więc miałbyś pod pierwiastkiem ujemną liczbę ;)
8.2: Tak.
9.1: Tak.
9.2: A - nie musimy znac oporów, wystarczy, że pokażemy, że U/I = const. B - nie podoba mi się słowo "zmierzyć", faktycnzie lepsze byłoby "obliczyć" czy też "wyznaczyć". C i D - to jest wg mnie takie problematyczne, bo szczerze mówiąc nie powiedziałbym, że da się tu pokazać słuszność I prawa Kirchhoffa (nie sprawdzamy nigdzie jaka jest suma natężeń), a z drugiej strony można by powiedzieć, że II prawo Kirchhoffa już tak, bo np. napięcia pokazane przez oba woltomierze są takie same. To jest takie mało doprecyzowane i zdecydowanie "niematuralne".
9.3: Napięcie jest ciągle takie samo równe napięciu z zasilacza. Jeśli natomiast zmalał opór prawego opornika (a napięcie jest bez zmian), to wzrosnąć musiało natężenie prądu, który przez niego płynie.
9.4: 1 - Bo nie zmienia się napięcie na tym oporniku. 2 - Tak.
Reszty nie zdążę ;)