* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, 
            w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158 
            w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
          
          Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński 
            z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
       
    
Należy to zrobić dokładnie tak, jak robiliśmy to na zajęciach nr 6, gdy mówiliśmy o prędkościach różnych punktów bryły sztywnej (która toczy się bez poślizgu) względem podłoża. Poniżej zamieszczam screen z tego momentu naszych zajęć:
Należy zauważyć, że w tym zadaniu zarówno punkt A, jak i punkt B (które odpowiadają punktom A i C z naszych zajęć) posiadają pewną prędkość względem podłoża (wektory czerwone), które są złożeniem prędkości tych punktów w ruchu postępowym (wektory niebieskie, które co do wartości są równe wartości wektora prędkości środka masy, czyli w przypadku tego zadania jest to 2,5 m/s) i prędkości tych punktów w ruchu obrotowym względem środka masy (wektory zielone, które z uwagi na fakt, że toczenie jest bez poślizgu, również co do wartości są równe wartości prędkości środka masy, czyli w tym zadaniu 2,5 m/s). To oznacza, że czerwony wektor punktu A, czyli poszukiwana przez nas jego prędkość względem podłoża, ma wartość 2*2,5 m/s = 5 m/s. Z kolei wartość czerwonego wektora punktu B (C z naszych zajęć) możemy obliczyć na przykład z twierdzenia Pitagorasa i wyniesie ona pierw(2)*2,5 m/s.