Jeśli chodzi o 8.4 to należy zauważyć, że skoro prędkość roweru jest teraz dwukrotnie mniejsza, to oznacza to, że magnesy przechodzą obok zwojnicy z dwukrotnie mniejszą prędkością, a zatem zgodnie z prawem Faradaya dwukrotnie mniejsza będzie również maksymalna wartość generowanego w niej napięcia (wytłumaczenie tego faktu jest również zawarte w podlinkowanym powyżej temacie). Ponadto, ponieważ prędkość roweru zmalała dwukrotnie, to dwukrotnie wzrośnie okres zmian tego napięcia (znów wynika to z faktu, że magnesy przechodzą obok zwojnicy z dwukrotnie mniejszą prędkością). Wykresem będzie zatem ponownie sinusoida, ale o dwukrotnie mniejszej amplitudzie i dwukrotnie większym okresie. Poniżej wklejam rysunek podany w kryteriach:
Co do podpunktu 8.2 to odpowiedziałem na dotyczące go pytanie w innym temacie, podsyłam link: https://forum.szkolamaturzystow.pl/wpis/1642156071-2015c82
Jeśli chodzi o 8.4 to należy zauważyć, że skoro prędkość roweru jest teraz dwukrotnie mniejsza, to oznacza to, że magnesy przechodzą obok zwojnicy z dwukrotnie mniejszą prędkością, a zatem zgodnie z prawem Faradaya dwukrotnie mniejsza będzie również maksymalna wartość generowanego w niej napięcia (wytłumaczenie tego faktu jest również zawarte w podlinkowanym powyżej temacie). Ponadto, ponieważ prędkość roweru zmalała dwukrotnie, to dwukrotnie wzrośnie okres zmian tego napięcia (znów wynika to z faktu, że magnesy przechodzą obok zwojnicy z dwukrotnie mniejszą prędkością). Wykresem będzie zatem ponownie sinusoida, ale o dwukrotnie mniejszej amplitudzie i dwukrotnie większym okresie. Poniżej wklejam rysunek podany w kryteriach: