a) kula może trafić do każdego z pudełek, więc każda z 5 kuli ma 4 możliwości - może trafić bowiem do 1 z 4 pudełek, więc:
4*4*4*4*4 = 1024 b) najpierw wybieramy 2 pudełka z 4, które zapełnimy
Teraz nasze kule mają 2 możliwości, gdzie mogą trafić - 2^5, ale musimy odjąć od tego 2 przypadki - gdy wszystkie kule są w pierwszym pudełku i gdy wszystkie trafią do 2 pudełka (gdyby tak się stało to nie spełniałoby założenia, że kule znajdują się tylko w 2 pudełkach, wtedy aż 3 pudełka byłyby puste). Ostateczne równanie:
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
a) kula może trafić do każdego z pudełek, więc każda z 5 kuli ma 4 możliwości - może trafić bowiem do 1 z 4 pudełek, więc:
4*4*4*4*4 = 1024
b) najpierw wybieramy 2 pudełka z 4, które zapełnimy
Teraz nasze kule mają 2 możliwości, gdzie mogą trafić - 2^5, ale musimy odjąć od tego 2 przypadki - gdy wszystkie kule są w pierwszym pudełku i gdy wszystkie trafią do 2 pudełka (gdyby tak się stało to nie spełniałoby założenia, że kule znajdują się tylko w 2 pudełkach, wtedy aż 3 pudełka byłyby puste). Ostateczne równanie: